Поради  учням 4 класу щодо підготовки та складання державної підсумкової атестації

 До складання ДПА

  • Підготуйте своє робоче місце вдома: приберіть з робочого столу все зайве, зручно розмістіть потрібні програми, навчальні посібники, зошити, папір, ручки, олівці тощо.
  • Складіть план підготовки до ДПА на кожний день, чітко визначте обсяг матеріалу, який ви вивчатимете.
  • Перегляньте спочатку весь матеріал і раціонально сплануйте його вивчення. При цьому складні питання чергуйте з простішими.
  • Намагайтеся зрозуміти матеріал, що вивчаєте, а не механічно його запам’ятовувати.
  • Не вивчайте новий матеріал безпосередньо перед ДПА, робіть це заздалегідь.
  • Проговоріть батькам плани своїх відповідей на запитання.
  • Повторіть плани відповідей на запитання напередодні ДПА, акцентуйте увагу на найважчих.
  • Відпочиньте за два-три дні до ДПА.
  • Ляжте раніше спати напередодні ДПА, а ранок у жодному разі не розпочинайте «зубрінням».
  • Не думайте про те, що не впораєтесь із завданнями, навпаки подумки уявляйте собі картину успіху

Під час складання
письмової державної підсумкової атестації:

  • не сподівайтеся на допомогу учителя, якщо вам не зрозумілий текст завдання. Учитель має право давати пояснення, якщо текст завдання погано надрукований;
  • почніть розв'язувати найлегше, на вашу думку завдання. Заплутана умова ще не говорить про складність завдання.  Зберіться з думками та починайте працювати. У вас усе вийде!;
  • не зациклюйтеся на тому завданні, яке не можете розв’язати, спробуйте розв’язати інше. Можливо, успіх розв'язання легшого завдання додасть вам упевненості, і  ви зможете впоратися зі складнішим;
  • будьте уважними, запам’ятайте вказівки учителя щодо підписання роботи, заповнення певних бланків та виконання завдань;
  • сконцентруйтеся після організаційних моментів - для вас тепер є лише текст завдань і час для їх виконання;
  • прочитайте завдання двічі і обов’язково до кінця, зрозумійте, що від вас вимагається;
  • не поспішайте, оскільки можете неправильно зрозуміти умови завдань.

Поради практичного психолога учням 4 класу щодо підготовки та складання ДПА

1. Заздалегідь поставте перед собою мету, яка вам під силу. Пам'ятайте, що ніхто не може завжди бути досконалим.
2. Не бійтеся помилок. Не помиляється той, хто нічого не робить. Ті люди, які налаштовані на успіх, досягають у житті  значно більшого, ніж ті, які намагаються уникати невдач.
3. Завчасно ознайомтеся з процедурою проходження ДПА, а також з правилами заповнення бланків.
4. Потренуйтеся розв'язувати завдання у формі, яка буде використана під час атестації; спробуйте вдома розрахувати час на виконання  одного такого завдання.
5. Під час підготовки до ДПА чергуйте розумову діяльність із руховою. Пам'ятайте: увага і концентрація слабшають, якщо довго займатися одноманітною роботою.
6. Відпочивайте через кожні 40-50 хвилин занять ( оптимально робити 10-хвилинні перерви ).
7. Для активної роботи мозку потрібно багато рідини, тому більше пийте простої або мінеральної води, зеленого чаю.
8. Дотримуйтеся режиму сну і відпочинку. Напередодні державної підсумкової атестації ляжте раніше спати.

Поради батькам учнів 4 класу щодо підготовки та складання державної підсумкової атестації

До складання

- Ознайомтеся з порядком проведення ДПА учнів.
- Почніть готувати свою дитину до ДПА завчасно,однак не будьте нав’язливими.
- Поділіться з дитиною своїм досвідом складання іспитів.
- Пам’ятайте, що дитина може сама вибирати час для підготовки до ДПА.
- Будьте готові, не лише вислухати плани відповідей дитини на запитання ДПА, а й щось підказати їй.
- Стежте за тим, щоб ваша дитина чергувала заняття та відпочинок (наприклад, 40 хвилин навчається, 10 - відпочиває).
- Не забудьте, що дитині напередодні ДПА необхідно відпочити: ввечері після закінчення заняття прогулятися на свіжому повітрі, прийняти душ, раніше лягти спати.
- Підтримайте дитину. Це додасть їй впевненості у своїх силах.

Під час складання

- Будьте впевнені у знаннях вашої дитини.
- Не хвилюйтеся, тому що зайве хвилювання заважатиме не лише вам, а й дитині, адже вона відчуватиме ваш неспокій.